تحولات لبنان و فلسطین

پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به اینکه مقاومت حزب‌الله لبنان با اقداماتش علیه رژیم صهیونیستی مایه مباهات و افتخار جهان اسلام و تشیع است، بیان کرد: این نیرو با اتکا به قرآن و اهل بیت(ع)، جهاد فی سبیل‌الله را آغاز کرد و این رمز موفقیت حزب‌الله است.

حزب‌الله مایه مباهات جهان اسلام است

مهدی قره‌شیخلو، پیشکسوت قرآنی کشورمانبا اشاره به حضور در لبنان و جمع نیروهای حزب‌الله در اواسط دهه شصت، همزمان با آغاز فعالیت این نیروی خدوم و مقاوم گفت: سال ۱۳۶۶ نخستین سالی بود که سازمان تبلیغات اسلامی به خارج از کشور اعزام قاری داشت. در همان سال یک گروه چهار نفره شامل استادان عباس سلیمی، اسماعیل شادالویی، علی فربین و من در ماه مبارک رمضان عازم کشورهای لبنان و سوریه شدیم.

این قاری بین‌المللی افزود: بعد از ۱۰ روز حضور در سوریه هماهنگی‌های لازم به عمل آمد تا به لبنان برویم. آن زمان این کشور درگیر جنگ‌های مسلحانه داخلی بود. با هماهنگی نیروهای سپاه و حزب‌الله برای اجرای برنامه قرآنی در مناطق مختلف لبنان حضور می‌یافتیم. در این سفر تعدادی از نیروهای حزب‌الله حفاظت از ما را به عهده داشتند.

وی اظهار کرد: وضعیت داخلی لبنان به حدی آشفته بود که به هنگام حضور در منزل استاد سلمان خلیل از قاریان شناخته‌شده لبنان، تمام در و پنجره‌های خانه را با بلوک سیمانی محفوظ کرده بودند.
انس نیروهای حزب‌الله با قرآن

قره‌شیخلو با اشاره به استقبال گسترده نیروهای حزب‌الله و مردم لبنان از محافل انس با قرآن تصریح کرد: آن زمان مسئولیت حزب‌الله بر عهده سیدعباس موسوی بود و نیروها در حال فراگیری آموزش‌ها بودند. در آن شرایط شهید سیدحسن نصرالله هنوز چهره شناخته‌شده‌ای نبود و در یکی از محافل حضور داشت.

رئیس سابق مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: نیروهای حزب‌الله با اتکا به قرآن و اهل بیت (ع) آغازگر جهاد فی سبیل الله بودند و باعث افتخار جهان اسلام و عرب شدند و این رمز موفقیت حزب‌الله است.

وی افزود: بعد از شهادت سیدعباس موسوی، با اینکه سیدحسن نصرالله بسیار جوان بود، ولی با آمادگی و تعلیم و تربیتی که در حوزه‌های علمیه آموخته بود و ارتباطاتی که با تفکر امام خمینی(ره) پیدا کرده بود، توانست حزب‌الله را به یک نیروی توانمند و قوی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، تبدیل کند. نیروها و دبیرکل حزب‌الله از همه هستی خود گذشتند و در سخت‌ترین شرایط با نامردترین مردم روزگار مبارزه کردند و انصافاً مایه آبرو و مباهات جهان اسلام و جهان عرب و تشیع شدند.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان بیان کرد: سیدحسن نصرالله و فرماندهانش مُزد زحمات شبانه‌روزی خود را گرفتند و واقعاً مایه تأسف بود، چنین مردان الهی مرگی به جز شهادت داشته باشند. قطعاً با شهادت سید حسن نصرالله این پرچم را عزیز دیگری در دست خواهد گرفت، همانطور که بعد از رحلت امام(ره) خداوند، مقام معظم رهبری را به ملت ایران عطا کرد و بعد از شهادت سیدعباس موسوی، سیدحسن نصرالله را به حزب‌الله عنایت کرد، حتماً بعد از ایشان هم شخصیت دیگر و نعم‌البدلی را جای ایشان قرار می‌دهد.
راه شهدای مقاومت ادامه دارد

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه راه شهید نصرالله همواره ادامه دارد، اظهار کرد: راه خدا و قرآن هیچ وقت از بین رفتنی نیست، اما این راه و بزرگداشت این جریان بها دارد و بهای آن هم خون همین بزرگان و مردان خداست. ان‌شالله خدا هم به ما لطف کند تا بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم و عاقبت ما نیز به شهادت ختم شود.

وی در مورد اقدامات جامعه قرآنی در چنین شرایطی گفت: بسته به شرایط این نوع فعالیت‌ها می‌تواند متفاوت باشد، حضور جامعه قرآنی جمهوری اسلامی ایران در کشورها و در مناسبت‌های مختلف و تببین گفتمان و پیام انقلاب و حزب‌الله یکی از راه‌های اقدام عملی مؤثر در این مسیر است. باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا آنها متوجه شوند، راه مبارزه با زورگویانِ عالم و ستمگران تنها ایستادگی و مقاومت است.
درسی که باید از حزب‌الله گرفت

این داور مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه سازش هیچ چیزی جز ذلت و خواری به همراه نخواهد داشت، گفت: تجربیات گذشته می‌گوید هر کشوری که به اینها اعتماد کرده از بین رفته است، عاقبت همه کسانی که به قدرت‌های استکباری تکیه کنند، سرنگونی است. حزب الله نشان داد با تکیه بر ایمان به خدا و مبارزه می‌توان بر اسرائیل غاصب پیروز شد.

قره‌شیخلو در پایان اظهار کرد: بخش دیگری از اقدامات، حضور در جبهه‌های جنگ است، همانطور که قرآنیان در هشت سال دفاع مقدس از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، دفاع و شهدای زیادی نیز به انقلاب تقدیم کردند، اگر زمینه و امکانات فراهم شود، می‌توانیم در جبهه‌های نبرد علیه اسرائیل حضور داشته باشیم. ان‌شاءالله روزی بتوانیم کنار برادران حزب‌الله اسلحه به دست گیریم.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.